Czerwiec 2012
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Lipiec 2012
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
Sierpień 2012
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Patrzacze

Pener2012-07-30, 18:51
Chuck Testa maczał w tym paluchy
krzywa sarna jest zajebista

Nie por🤬asz sobie bracie, kiedy sarna paczy na cie

Dora

Konto usunięte • 2012-07-30, 2:02
Działo kolejowe.Dora o kalibrze 800 mm.

Dane taktyczno-techniczne
Kaliber: 800 mm
Masa:działa na stanowisku bojowym: 350 000 kg całkowita działa wraz z lawetą i zespołem platform kolejowych: 1 350 000 kg.
Długość lufy: 32,48 m (40,6 kalibrów)
Długość pomiędzy buforami: 42,976 m
Kąt podniesienia: +10° do +65°
Poziomy kąt ostrzału: 0°
Pocisk:
Masa pocisku: 4800 kg i 7100 kg
Prędkość początkowa pocisku: 710-820 m/s
Siła przebicia materiałów o grubości:
stalowy pancerz: 1 m
żelbet: 8 m
ziemia: 32 m
Maksymalna donośność: 47-50 km
Obsługa (wraz z ochroną policyjną i obroną przeciwlotniczą): ok. 5000 osób (w tym 500 artylerzystów).

Prace nad Dorą rozpoczęły się w 1935 roku. Ich inicjatorem był Adolf Hitler. W zakładach Kruppa rozpoczęto w tym roku studia nad możliwością skonstruowania działa o donośności 34-45 km, którego pociski byłyby zdolne przebić ściany żelbetowe o grubości 7 m i płyty stalowe o grubości 1 m. Pod kierownictwem szefa działu konstrukcyjnego koncernu Kruppa, dr inż. Ericha Müllera, przeprowadzono obliczenia właściwości balistycznych dział kalibru 700, 800 i 1000 mm. W marcu 1936 roku Hitler wydał polecenie rozpoczęcia prac nad działem, które określano jako Maginot-Linien-Bezwinger. Na początku 1937 roku przedstawiono wojskowym projekt wstępny działa. Został on opracowany w ramach tzw. Sofort-Programm – szybkich prac, zmierzających do opracowania projektów nowoczesnej artylerii kolejowej. Wtedy to opracowano m.in. działa 150 mm, 170 mm, 200 mm, 240 mm, 280 mm. Pierwotne działo 800 mm miało być przeznaczone do niszczenia umocnień Linii Maginota. Minęła jednak kampania w Polsce, rozpoczęła się kampania na zachodzie Europy, a przedłużające się prace nad projektem o dużej trudności opóźniły wyprodukowanie działa. Ostatecznie nie użyto go podczas kampanii we Francji. Działo było gotowe dopiero w 1942 r. Było ono prezentem od Gustava Kruppa dla Adolfa Hitlera, który w dowód wdzięczności i na cześć Gustava Kruppa nadał działu nazwę Gustav.

Model działa Dora


Pocisk 800 mm w porównaniu z T-34/85


Pocisk 800 mm (bez osłony balistycznej) do działa Dora, znaleziony po wojnie w okolicach Darłowa, eksponowany w muzeum wojska polskiego w Warszawie


Cytat:

Montaż wymagał zaangażowania około 1400 osób – robotników, techników, wartowników. Osłonę przed lotnictwem nieprzyjaciela zapewniał pułk artylerii przeciwlotniczej. Pociski, przewożone na wagonach zaopatrzeniowych, ładowano przy pomocy małego dźwigu i wózków. W związku z dużą wagą pocisków (dochodziła do 7,1 tony) i żmudnym procesem ładowania, można było wystrzelić tylko około 2-3 pociski na godzinę. Było to jednak dużo, zważywszy na siłę działania pojedynczego pocisku.

Cytat:

Armata kolejowa Gustav była gigantycznym stalowym monstrum. Do transportu musiało być ono rozkładane przy pomocy dźwigów kolejowych, co, podobnie jak składanie w całość, trwało około 6 tygodni.

Cytat:

Do doprowadzenia do gotowości bojowej potrzebowało czterech torów – dwóch wewnętrznych dla samego działa (musiały być one równoległe) i dwóch zewnętrznych dla dźwigów kolejowych, które były niezbędne podczas jego montażu

Najwięszy silnik cieplny zbudowany na świecie

Konto usunięte • 2012-07-30, 1:08
Mój pierwszy post, pisałem sam więc jak jakieś błędy to sorry.



Największy silnik diesla na świecie. Pierwszy 14 cylindrowy, wolnoobrotowy silnik okrętowy został zainstalowany 1-go września 2006 roku na kontenerowcu. Dostarczony przez korporację Wartsila, 14 cylindrowy RT-flex96C jest również najmocniejszym silnikiem zbudowanym na świecie o mocy 80,080 kW ok. 108,920 bhp przy 102 obr/min.

14 cylindrowy RT-flex96C jest głównym przełomem dla napędów statkowych. Poszerza to dostępną moc dla odpowiadających nowym generacją statków kontenerowych, niezawodne silniki zaprojektowane z kompletną elastycznością technologii common-rail.

Tradycyjnie silniki wolnoobrotowe były budowane z maksymalną liczbą cylindrów wynoszącą 12. W tym przypadku zdecydowano się na budowę 14 cylindrowego silnika dającego większe możliwości w zakresie dostępnej mocy.



System zasilania paliwem common-rail daje bardzo dużo możliwości dla armatorów statków oraz eksploatatorów dając możliwość najlepszej efektywności pracy silnika w szerokim zakresie mocy od cząstkowych do nominalnych, zapewniając przy tym maksymalną ekonomię działania i przyjazną pracę silnika na środowisko.

W dzisiejszych czasach statki o tych mocach w skutek kryzysu jaki dopadł okrętownictwo pływają głównie w zakresach 30-40% mocy nominalnych dając oszczędności dzięki zmniejszonej konsumpcji paliwa, która dla silników tych mocy sięga ponad 250 ton na dobę.



Silniki diesla tak dużych mocy są zasilane ciężkim paliwem pozostałościowym tzw. HFO-heavy fuel oil lub residual oil, które przed podaniem do komory spalania musi zostać podgrzane i oczyszczone. Temperatura paliwa pozostałościowego podawanego na pompy wysokociśnieniowe sięga zakresu ponad 130 stopni Celcjusza tak aby utrzymać zakres lepkości na poziomie 12-17 Cst, paliwo te w temperaturze pokojowej jest niczym asfalt, lepkość paliw pozostałościowych w temp. 15 stopni Celcjusza może wynosić nawet ponad 700Cst.



Dane techniczne silnika RT-flex96C:

Waga 2300 ton
Długość 27.3 m
Wysokość 13.5 m (4 piętrowy blok mieszkalny)
Średnica cylindra 960 mm
Skok tłoka 2500 mm
Średnie ciśnienie efektywne 18.6 bar



Coś z własnej galerii, wymiana tłoka na silniku firmy Man-diesel (man b&w) typ 6l 70mc mk, również na kontenerowcu.

znawcom wiejskiego tuningu golfów mk2 itd. za komentarze dziękuję

300 Spartan - bitwa o Termopile

Konto usunięte • 2012-07-30, 19:00


Filmik stworzony w edytorze gry Skyrim przez jednego z graczy

Wielkie maszyny

Konto usunięte • 2012-07-30, 22:47
Największy pojazd (tzw. wozidło technologiczne) jest nim Liebherr, model T 282B. Pojazd jest napędzany przy pomocy przekładni elektrycznej, w której wysokoprężny silnik spalinowy (jeden z czterech do wyboru) napędza generator prądu (alternator), zasilający dwa silniki elektryczne umieszczone w piastach tylnych kół (bliźniaczych).










Dane techniczne:
-Masa: 203 tony
-Masa dopuszczalna całkowita: 592 tony
-Ładowność: 363 ton
-Długość: 14,5 m
-Szerokość: 8,8 m
-Wysokość: 7,4 m
-Wysokość załadunkowa: 6,6 m
-Silniki diesla:

* DDM/MTU
16-cylindrowy o pojemności 65 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
20-cylindrowy o pojemności 90 l. i mocy 3650 KM (2725 kW),
* Cummins
16-cylindrowy o pojemności 60 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
18-cylindrowy o pojemności 78 l. i mocy 3500 KM (2610 kW)
-Silniki elektryczne: dwa silniki prądu zmiennego firmy Siemens
-Maksymalna prędkość: 64,4 km/h.
Samochody te używane są głównie w kopalniach w USA, Chile, RPA i Australii. Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach w Monachium, 29 marca 2004. Jest następcą modelu T 282 z 1998 roku.
Pojazd kosztuje około 3,5 miliona dolarów, klimatyzacja jest dostępna jako opcja

Największa koparka.
Mamy już wywrotkę, teraz pora ją załadować. Najszybciej zrobimy to przy pomocy koparki Terex RH 400






Posiada ona łyżkę o pojemności 45 metrów sześciennych co umożliwia zebranie na raz aż 85 ton danego materiału. Cała koparka ma potężną masę bo aż 980 ton. Jej silnik to 4400KM. Załadowanie wozidła(T 282B) to kwestia od 4-5 załadunków. Z pewnością zadziwiające będą rozmiary jaka osiąga największa koparka bo jest to aż 10 metrów wysokości. Najnowsza generacja koparki to poprawa w zakresie wydajności i niezawodności. Wyższa moc silnika i wzmocniona hydraulika doprowadziły do szybszego cyklu ładowania. W RH 400 łopata łatwo dostosowuje się do różnych produkcji bez wcześniejszego przygotowania. Ta maszyna szybko dostosowuje się do zmieniającego się otoczeniu górnictwa. Jest wydajna i efektywna.

Dobrym pomysłem na załadowanie naszego wozidła jest tez użycie ładowarki Le Tourneau L-2350








Jest to największa obecnie ładowarka kołowa na świecie, produkowana przez LeTourneau Technologies Inc. z siedzibą w Longview (Teksas) w USA . Ładowarka nie znajduje się w w produkcji seryjnej, ale jest montowana na zamówienia indywidualnych firm. W kopalniach odkrywkowych służy przy obsłudze najcięższych wozideł technologicznych. Jednorazowo jest w stanie przetransportować do 75 ton urobku.
Podstawowe dane techniczne:
-Długość całkowita : 20,9 m
-Szerokość : 7,58 m
-Wysokość : 6,45 m
-Pojemność łyżki : 40,5 m³
-Ciężar roboczy : 265 ton
-Moc użyteczna : 1715 kW (2300 KM)
Przy okazji zbiera ona laur za największe opony na swiecie (rozmiar: 70/70-57, 4 metry wysokości, 1,78m szerokosci). To więcej niż ma wysokości polska ładowarka HSW Ł-34, często jeszcze widziana na naszych budowach. Waga jednego takiego kółka to 6,8 tony (bez felgi).

Największy żuraw samojezdny
Tak, to na co zawsze mówiliście dźwig jest tak naprawdę jest żurawiem A największym z nich jest Liebherr LTM 11200-9.1






Potężna maszyna o maksymalnym udźwigu 1200 ton ramieniu o długości 100 metrów (można zamontować dodatkową kratownice, wtedy wysięg może wynieść nawet 176 metrów). Teleskopowy wysięgnik jest zbudowany z 8 sekcji po 16 metrów każda. Masa balastu wynosi 202 tony.Układ jezdny składa się z 9 osi z czego siedem jest skrętnych (pierwsze 5 i ostatnie 2) napędzanych jest pierwsze 6. Wykorzystano zawieszenie hydropneumatyczne wyposażone w system automatycznego poziomowania. wszystkie kola wyposażone sa w hamulce tarczowe, hamulec ręczny hamuje koła od osi 3 do 8. Prędkość maksymalna wynosi 75 km/h Całość jest napędzana b cylindrowym silnikiem Diesla o mocy 671KM poprzez automatyczna skrzynię biegów o 12 przełożeniach do jazdy w przód i 2 do jazdy w tył. Pojemność zbiornika paliwa 600 litrów.
(To tyle. Jak bylo to wiecie co z tym zrobic. Jestem nowy na sadolu i to moj piewszy temat. Licze tez na wyrozumialosc:))

Powody Nerona

Konto usunięte • 2012-07-30, 0:45
Dlaczego Neron spalił Rzym?

(...)

Bo nie było jeszcze Sosnowca.

Waterhead

Konto usunięte • 2012-07-30, 2:50
Jak biega dziecko z wodogłowiem?

Płynnie

Dres

Niemogezmienicnika2012-07-30, 21:58
Przychodzi dres do monopolowego:
-Jest Krupnik?
-nie, sprzedał się
-j🤬y konfident

O informatykach

karolcba2012-07-30, 17:19
Mówi informatyk do informatyka:
- Ciągle gadamy o komputerach! Pogadajmy o czymś innym.
- Na przykład o czym?
- O dupach.
Na to ten drugi:
- Mam kartę graficzną do dupy.

Pewien informatyk poszedł na ryby. Złapał złotą rybkę, która obiecała spełnić tradycyjnie trzy życzenia. Informatyk mówi:
- Żeby był pokój na świecie.
Rybka mówi:
- Za trudne.
- No to, żeby Windows był darmowy i dobrze chodził.
Ryba na to:
-To już niech będzie ten pokój na świecie.