Taka prawda, wsadzenie turbiny do samochodu to żadna sztuka, najprostszy sposób na podniesienie mocy, zerowy pokaz kreatywności inżynierów. W latach 70 ścigały się BMW z silnikami 1500ccm osiągające 450KM właśnie za sprawą turbiny. Wysilenie silnika wolnossącego to inna sprawa, każdy komponent trzeba wzmocnić, zastosować zmienne fazy rozrządu itp. Po prostu pomyśleć. Np. tak wyszydzane przez wielu Renault ma w ofercie niepozorne Clio Sport, dwa litry pojemności i 200KM. A nie jakieś złomy szpanujące sterydami osiągniętymi wyłącznie dmuchnięciem z turbo...
podpis użytkownika
A jak chodzi o stosunek mocy do pojemności to:
BMW 1000 RR ma 193 KM z 999cc![]()
Yamaha R1(6 generacji) ma 182 KM z 998cc
Honda 1000RR ma 178 KM z 1000cc
Wszystkie produkowane seryjnie![]()
borisklinga napisał/a:wankla
piękne silniczki...
magikp1 napisał/a:: szału ni ma..
silniki nissana można podkręcić do takich osiągów bez większych przeróbek (skyline, 200SX)
ja tak podkrecilem dełu tiko do 500 kuni - magnetyzer, LPG z duzym reduktorem, sportowe dywaniki i szpojler aby zwiekszyc docisk tylnej osi bo sie zrobil nadsterowny
magikp1 napisał/a:ja tak podkrecilem dełu tiko do 500 kuni - magnetyzer, LPG z duzym reduktorem, sportowe dywaniki i szpojler aby zwiekszyc docisk tylnej osi bo sie zrobil nadsterowny
codziennie rano takie spotykam pod kosciolem gdy jade na roraty moim dełuu
Taka prawda, wsadzenie turbiny do samochodu to żadna sztuka, najprostszy sposób na podniesienie mocy, zerowy pokaz kreatywności inżynierów. W latach 70 ścigały się BMW z silnikami 1500ccm osiągające 450KM właśnie za sprawą turbiny. Wysilenie silnika wolnossącego to inna sprawa, każdy komponent trzeba wzmocnić, zastosować zmienne fazy rozrządu itp. Po prostu pomyśleć. Np. tak wyszydzane przez wielu Renault ma w ofercie niepozorne Clio Sport, dwa litry pojemności i 200KM. A nie jakieś złomy szpanujące sterydami osiągniętymi wyłącznie dmuchnięciem z turbo...
Zdziwiło mnie że nikt nie pisze ze wieśniak w BMW. A jak by kogoś kusiło to: dresy i wieśniaki przesiadły się do Audi
![]()
A jak chodzi o stosunek mocy do pojemności to:
BMW 1000 RR ma 193 KM z 999cc![]()
Yamaha R1(6 generacji) ma 182 KM z 998cc
Honda 1000RR ma 178 KM z 1000cc
Wszystkie produkowane seryjnie![]()