dth napisał/a:
Wszystko co mowicie pewnie sie zgadza, ale fakt faktem, ze silniki dzialajace na wodor/elektrycznosc nie weszly do glownego obiegu. Dlaczego?
1). Problem z pozyskiwaniem. Głównym sposobem pozyskiwania na skalę przemysłową jest reforming... gazu ziemnego. Argument, że wodór można uzyskać z wody jest gówno warty. Aby uzyskać dostateczną ilość wodoru (z elektrolizy wody) dla całego transportu w Polsce musielibyśmy wybudować ze 1000 siłowni jądrowych, które służyłyby za dawcę energii potrzebną do przeprowadzania procesu.
2) Problem z przechowywaniem. Wodór to najlżejszy pierwiastek i jego przechowywanie w stanie gazowym jest mało opłacalne. Bardziej opłacalne jest przechowywanie wodoru w stanie ciekłym ale wiąże się to z potrzebą schłodzenia wodoru do tem poniżej 200 stopni C = problem technologiczny i energetyczny.
3) Ogniwa paliwowe są bardzo drogie, szybko się zużywają i wytwarzają prąd stały, który ma znacznie mniej zastosowań niż prąd zmienny. Do uzyskania prądu zmiennego potrzebne dodatkowe urządzenia, które znowu podnoszą koszta.
mało?