Tytuł 293 km/h filmik 291 km/h
W Szwajcarii jeździłem pociągiem po 300km/h. Odcinki między stacjami są proste - Szwajcarzy się nie pie**olą. Odcinek ma być prosty, prędkość duża, komfort wysoki a czas krótki - i nie ma h*ja, jak góra na drodze to przekopują się, rzeka lub jezioro - robią most, ale taki most, że wysokość to dobre 100m nad taflą... w środku tak pędzącego pociągu nawet jednego drgnięcia nie poczujesz, szklanka z kawą pełną po brzegi nie ma prawa nic się wylać... i robią to z głową!
U nas popie**oleńcy kupili pociąg, który rozpędzi się do 200km/h na jednym odcinku!! a pozostała Polska będzie obsługiwana 90km/h, stacja co 5min...
Po co nam to? Przecież gdyby obecne pociągi jechały płynnie swoją maksymalna prędkością, a nie zatrzymywały się pośrodku niczego albo jechały momentami 20km/h to czas podróży prawie 2x by się zmniejszył. Co z tego że na jednym jedynym odcinku się rozpędzi? I dodatkowo zrobi nowe utrudnienia innym połączeniom.
@Frostu
Ciekawe jest to co piszesz ale mam wielkie ALE. Z autopsji wiem, że więcej ludzi podróżuje pociagami osobowymi i to w nich jest tragedia, stare EN-57 powinny zostać oddane do afryki a nie wozić ludzi w 2013 roku w kraju europejskim. To pociągi osobowe powinny zostać wymieniane jak najprędzej bo to one wożą więcej ludzi, w pośpiesznych itd niema takiej biedy jak w os.
36WE dla województwa podkarpackiego to jeden z najbardziej komfortowych pociągów regionalnych w kraju. Województwo zamówiło w nim skórzane obicia podłokietników i zagłówków, wygodne fotele, wi–fi, klimatyzację, a nawet kran z fotokomórką i elektryczną suszarkę do rąk w toalecie. Oświetlenie pociągu zostało zrealizowane w technologi LED, a np. stopnie do pojazdu są podgrzewane.