Maj 2020
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Czerwiec 2020
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Lipiec 2020
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kolejna odsłona walki z rzekomym rasizmem. Popularna marka ryżu i sosów Uncle Ben’s najprawdopodobniej zmieni swoją nazwę i logo, z powodu „utrwalania stereotypów rasowych”. Tak zdecydowała grupa Mars – właściciel marki.

Kultowa marka zmieni się pod wpływem „antyrasistowskich protestów”. W logo Uncle Ben’s widnieje uśmiechnięty czarnoskóry mężczyzna. Właściciel marki sam jednak wyszedł z taką inicjatywą. Nie wiadomo jeszcze „jakie będą dokładnie zmiany ani terminy ich wprowadzenia”. Mars Inc. bierze pod uwagę różne możliwości.


Cytat:

Jako marka globalna wiemy, że jesteśmy odpowiedzialni za zajęcie stanowiska w walce z uprzedzeniami rasowymi i niesprawiedliwością. Kiedy słuchamy głosów konsumentów, zwłaszcza w społeczności czarnych, oraz głosów naszych współpracowników na całym świecie, zdajemy sobie sprawę, że teraz jest właściwy czas, aby rozwinąć markę Uncle Ben’s, w tym jej wizualną tożsamość, co zrobimy – czytamy w oświadczeniu.




CNN zwraca uwagę, że zwrot "wujek" bądź "ciotka" odzwierciedla to, jak biali Amerykanie zwracali się do starszych czarnoskórych osób, nie chcąc używać wobec nich zwrotów "pan" i pani".

Nazwa Uncle Ben's została po raz pierwszy użyta w 1946 r. w odniesieniu do czarnego rolnika znanego jako Wujek Ben właśnie, który był czarnoskórym rolnikiem uprawiającym ryż. Mężczyzna przedstawiony w logo to - jak pisze firma na swojej stronie - "ukochany szef kuchni i kelner z Chicago, Frank Brown".




Tylko jaki to ma sens? Bo jak na razie wynika z tego, że murzynów "usuwają" z różnych nośników, więc prędzej czy później zechcą ich usunąć fizycznie w ramach walki z rasizmem?