Wysłany:
2013-02-27, 8:15
, ID:
1893202
1
Zgłoś
Polska jeszcze przez wiele dziesiątków lat nie wprowadzi tego rodzaju transportu ponieważ nie mamy przystosowanej do tego infrastruktury. Aby każda naczepa mogła wjechać na wagon musielibyśmy ich kupić kilkanaście tysięcy nie licząc lokomotyw itp. Taką ciekawostką jest to,że w Polsce mamy najliczniejszy tabor transportowy w całej Europie. Dlaczego? Bo Niemiec nie pojedzie za taką stawkę za jaką Polak jeździ, dlatego mamy sporo zleceń, które i tak są na progu opłacalności. Więc załóżmy,że granicę polsko-ukraińską Medyka-Szegini lub Korczowa-Krakowiec dziennie przekracza kilkaset lub w dobrym czasie kilka tysięcy takich naczep więc teraz pytanie-gdzie je pomieścić przed załadunkiem, musi być sprawny system obsługi takiej operacji (bilety, załadunek, zabezpieczenie pojazdu, itp.). Kolosalny koszt budowy czegoś takiego powoduje,że takie projekty u nas są odkładane na półki. Ten rodzaj transportu znacznie podwyższył by rentowność tej gałęzi gospodarki ponieważ ciągnik nie musi pokonywać tylu kilometrów z naczepą więc nie spala dużo paliwa, nie przejeżdża wielu kilometrów więc jego eksploatacja jest tańsza. Wystarczy dowieźć naczepę do najbliższego punktu w którym zostanie załadowana na wagon, a później inny ciągnik należący do np. spedycji odbiera naczepę kilkaset km dalej. Rozwiązanie rewelacyjne.
@cerastes
Średni koszt budowy 1 km autostrady w Polsce to 9,61 mln Euro.
Średni koszt budowy 1 km autostrady w Holandii to 50 mln Euro.