Dr0mg,
Akurat z Migiem 29 9.12 to i F-16A ADF jest w stanie wygrać w BVR i WVR (porównujemy samoloty z tego samego okresu). Owszem Mig ma tu sporą przewagę jeśli chodzi o celownik nahełmowy i termolokator ale jak pokazały pojedynki w WVR z F-16AM to pilot Miga naprawdę ma trudne zadanie, szczególnie, że te wersje F-16 są jednymi z najlżejszych.
W 2006 roku miałem okazję rozmawiać z pilotem Fulcruma na temat symulowanych pojedynków z holenderskimi F-16 i dla niego największym problemem były następujące rzeczy:
1. Możliwość utrzymywania 9g przez dłuży czas w F-16
2. F-16 traci mało energii w gw🤬townych manewrach.
3. Nawet jeśli ja utraci to potrafi ja bardzo szybko odzyskać, przyspieszenie jest bardzo dobre.
Przewaga (i wada jednocześnie):
1. Brak FBW w Migu (układ sztucznej stateczności i elektronicznego sterowania), dobry pilot może to wykorzystać i wyjść poza zakresy eksploatacyjne
2. Może ciaśniej skręcać niż F-16 na mniejszych prędkościach i wysokościach ale musi uważać, bo F-16 ma dużą prędkość kątową i potrafi ją utrzymać.
3. Celownik nahełmowy

choć ta przewaga znikła, bo F-16 też już mają takie celowniki w dodatku działające w szerszym zakresie.
Wnioski:
Wg. niego obie maszyny w walce bezpośredniej mają szanse 50/50.