@Blajsero
Blajsero napisał/a:
Tez się zalogowałem bo nie mogę czytać ludzi którzy twierdzą że tam są prawidłowo ustawione lusterka.
Co z tego że skręca? Przecież przód ciągnika nie skręci się względem jego tyłu. Jak by lusterka były dobrze ustawione to nie powinno być w nich widać żadnego białego fragmentu, bo lusterka nie służą do tego żeby oglądać w nich własny pojazd, a to co się dzieje OBOK. W 0:10 wydaje mi się że widać jakiś tam fragment rowerzysty, i odgięcie lusterka od samochodu może by znacznie poprawiło sytuację.
Co oczywiście nie zmienia faktu, że na drodze trzeba uważać i zachować zasadę ograniczonego zaufania, kto był na kursach na pewno już to słyszał.
Oj chłopie ty masz chyba prawo jazdy na rower.
Po 1 odkrywco. Tak przód ciagnika skreci wzglem jego tyłu bo to jest to pojazd członowy. Czyli naczepa siedzi nałozona na czopie. Dziecko w przedszkolu ci to wyjasni.
Po 2. Lusterka w kategori C, C+E (tu jest CE) D, DE, SŁUŻĄ głownie do tego by oglądać swój pojazd. A konretnie to tylnie koła. Po co? Żeby widzieć jak ci naczepa/przyczepa czy po prostu koniec długiego pojazdu (autobus) idzie po łuku, żebyś ludzi na chodniku nie rozjechał albo nie najechał na auto na innym pasie.
Co do innych znawców i ich wiedzy na temat luster w ciezarowych, to przednie i boczne lustra zawieszone nad szybami (czyli te dodatkowe co nie wszystkie mają) słuza głownie do obserwacji lini. Przednie lustro do tego by blisko podjechac do lini np. przed sygnalizatorem, boczne słoza do obserwacji bocznych lini/krawedzi jezdzni bo czasami jest ciasno i trzeba dojezdzac do krawedzi i sie nie sp🤬olic do rowu.