mcmt napisał/a:
Generalnie ladnie wymierzyl, wszedl i... wyszedl, ale niepotrzebnie sie bujal tyle razy przed zakretem. Gdyby skupil sie na dohamowaniu, mialby lepszy czas a bujnac malca w lewo trzeba bylo bezposrednio przed zakretem. Z drugiej strony w teorii wszystko jest latwe i przejrzyste...
Kod:
Scandinavian Flick
(skandynawskie szarpnięcie)
Technikę tę stosuje się we wszystkich rodzajach napędu aut (awd, rwd, fwd), ale bez ABS. Manewr jest podobny do Wahadła i stosowany jest do destabilizacji auta. Częściej stosuje się go na luźnych, a więc mniej przyczepnych, nawierzchniach. Technika ta wygląda następująco. Zamiast hamować w prostej linii, w zwykły sposób, przed zakrętem robisz co następuje:
1. Delikatnym szarpnięciem kierujesz auto w stronę przeciwną do zakrętu
2. Natychmiast puszczasz gaz i całkowicie blokujesz koła poprzez naciśnięcie jednocześnie hamulca i sprzęgła. W tym momencie samochód powinien ślizgać się w stronę przeciwną do zakręty wytracając prędkość.
3. Wbijasz odpowiedni bieg i zacznynasz kontrować, skręcając kierownicę w stronę nadchodzącego zakrętu.
4. Gdy jesteś w odpowiednim miejscu aby skręcić puszczasz pedał hamulca. Auto powinno wystrzelić w stronę zakrętu w podobny sposób jak w Wahadle.
5. Puszczasz pedał sprzęgła i z powrotem naciskasz gaz.
Ważne jest aby zdecydowanie naciskać pedał hamulca w drugiej fazie manewru. Jeżeli tego nie zrobisz auto stanie się podsterowne z powodu blokady jedynie przednich kół, bądź jeżeli koła nie zablokują się w ogóle, wyjedziesz na zewnętrzną zakrętu.