Pamietam jak dziś, bodajże w 2000 albo w 2001 pokazano przy okazji zbliżającej się premiery karty GeForce 3 filmik z prehistorycznego lasku
zachwycały wtedy setki krzewów, drzew i trawy jednak po bliższym przyjrzeniu wszystkie one były tylko zlepkiem pół-przezroczystych płaskich tekstur. Prowadzący obiecał wtedy, że GF3 jest ostatnią generacją kart graficznych która będzie tworzyć roślinność w ten sposób a gry pisane na kolejne karty będa już miały roślinność w 100% złożoną z pełnowymiarowych, oteksturowanych modeli - każdy listek, każde źdźbło trawy miało być osobnym, wielopolyglonowym modelem który można obejrzeć w pełnym 3D, to będzie standard od 2002, może maks 2003 roku w żadnej grze, nawet tej najbardziej budżetowej, nie będzie już takich archaicznych "oszustw" mających na celu zwiększenie wydajności kosztem jakości. Jest połowa 2012 r. a wiele gier (także tych topowych) wciąż korzysta z efektu półprzezroczystych, "płaskich" tekstur roślinności ale cóż, trzeba przyznać i tak dokonała się na tym polu olbrzymia rewolucja