mcmt napisał/a:
Tylko dla V8 z "S" (S4, S6, S8) było niby zalecana Pb98. Masz to przy wlewie napisane? Bo pozostałe V8, w tym również 4.2 mają Pb95.
Nie przeliczałem tego nigdy, ale wystarczy, że felgi będzie miał inne, na takich prędkościach promień koła będzie miał ogromne znaczenie.
Ale chodziłoby tu tylko o prędkość mierzoną GPSem.
Człowieku to jest Audi V8 - model auta, nie silnika. Obrazowo buda Audi 100 silnik z S6 (właściwie to w pierwszych S6 i S8 był silnik właśnie z V-ki wzmocniony najpierw do 300KM potem jeszcze więcej) - to pierwszy model Audi gdzie montowano V8 4.2 (92 rok) Najpierw była wersja 3.6 powstała z dwóch połączonych R4 1.8 z golfa GTI i ona mogła być zasilana Pb95. Te 3.6 rozwiercili i powstało 4.2. Tak, mam to na wlewie, w instrukcji i gdzie tylko chcesz sobie poczytaj.
Promień koła owszem ma znaczenie ale wiele nie zmieni bo nawet gdyby teoretycznie zmienić przełożenie 6 biegu tak by Vmax wypadał przy obrotach maksymalnej mocy czyli 5300 to i tak idzie 290km/h. Średnicy koła mocno nie zmienisz bo jest mało miejsca w nadkolu. 290km/h a 300km/h to wbrew pozorom kolosalna różnica. Poza tym nie ma żadnych dowodów na to, że nie jest to silnik "dłubnięty".
Zmierzyłem prędkość licząc słupki w 4 miejscach gdzie są dobrze widocznie (słupki co 50m nie 100m). Prędkość wychodzi 268-284km/h (w miejscu gdzie na filmie widać 295km/h - dalej jest ewidentnie z górki - a przy tej predkości to właśnie robi kolosalną różnicę) czyli dokładnie to co mówiłem.
Czas miedzy 2.4s a 25.1s auto przejeżdża według filmu 1,7km.
51,2-57,5s - 0,5km
62-65,8s - 0,3km
Błąd +/- 3%
Masz jeszcze jakieś pytania?