Świetny film. Dobra robota. Ja bym proponował zamoczyć jeszcze na chwilę w roztworze kwasu by uwidocznić przenikanie się warstw stali.
Zaufajcie mi jestem mechanikiem.
@korinogaro Tu albo na joe był dość wiarygodny artykuł o tym że przedmioty z dawnej stali damasceńskiej miały domieszkę szkła. Wątpię by kwarc był naturalną domieszką metali w jakimkolwiek miejscu na świecie.
Być może ktoś już to napisał bo nie chciało mi się czytać wszystkiego albo wszyscy o tym wiecie ale stal damasceńska była zajebista ale dawno temu. Co więcej broń z niej wykonana miała bardziej znaczenie psychologiczne bo każdy bał się przeciwnika dysponującego "niezniszczalnym" orężem. W praktyce mało który żołnierz Syryjski (czy skąd tam oni się brali) posiadał broń wykonaną z tego materiału. Aha i warto dodać, że ze stopami stali wykorzystywanymi dzisiaj nie byłaby ona konkurencyjna pod żadnym względem wiec nie powinniśmy jej traktować jako dawno zapomnianego przepisu na cudowny materiał.
Wikipedia : "Proces produkcji stali damasceńskiej był objęty tajemnicą i nigdy nie został opanowany w Europie. Nie zachowały się do czasów współczesnych żadne wiarygodne opisy tego procesu. Dawna hipoteza, że stal ta była otrzymana przez skuwanie ze sobą wielu (300-1000 i więcej) warstw stali węglowej o kolejno narastającej twardości, okazała się fałszywa."
Ogólnodostępna część strony (nie wymagająca logowania) jest przeznaczona dla osób, które ukończyły 16 lat.
Niektóre podstrony oraz treści lub ich fragmenty posiadają dodatkowe oznaczenia klasyfikujące je jako przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich i wymagające stosownego potwierdzenia.
Rejestracja, zamieszcznie materiałów oraz komentarzy są przeznaczone wyłącznie dla pełnoletnich użytkowników strony.
Serwis ma charakter prześmiewczy, często sarkastyczny i ocierający się o czarny humor, z tego powodu nie będzie on odpowiedni dla każdego, a opisy materialów i komentarze do nich należy traktować z dużym dystansem.