Stuart20 napisał/a:
Człowiek zamiast kłaść się spać to musi gimbazie budowę silnika PSA tłumaczyć
Jak się już wszyscy czepiamy siebie nawzajem to.... nie ma czegoś takiego jak "budowa silnika PSA".
PSA jest to francuski koncern motoryzacyjny skupiający takie marki jak: Citroën, Peugeot, Simca, Talbot, Panhard.
Silnik jaki opisałeś jest to silnik z zapłonem samoczynnym (znany większości jako silnik wysokoprężny, lub silnik Diesla). Tuleje cylindrowe mogą być odlane w kadłubie silnika. Mogą być też suche, lub mokre tuleje cylindrowe.
W silniku, gdzie tuleje cylindrowe są odlane w kadłubie silnika, wtedy materiał użyty do odlewu jest taki sam (tuleja, kadłub).
W silniku, gdzie mamy suche tuleje cylindrowe, wtedy tuleja jest wciskana w kadłub (często wykonany z gorszego jakościowo materiału), a tuleja nie ma kontaktu z cieczą chłodzącą.
I tu te Twoje tuleje cylindrowe, czyli mokre. Zewnętrzna część tulei ma bezpośredni kontakt z cieczą chłodzącą, a za tym idzie konieczność uszczelnienia między tuleją a kadłubem silnika. Rozwiązanie takie znajdziesz w starym poczciwym ursusie C-328, czy też C-330, czy też mercedes (silniki: OM401,OM402,OM403,OM404).
Pozdrawiam