Aksal napisał/a:
Fiat 125p był produkowany NA LICENCJI włoskiego Fiata 125, podobnie jak ruscy produkowali Ładę 2103 i wszelkie inne odmiany na licencji Fiata 124, co było szczególnie w tamtych latach popularną praktyką. Ford Fiesta i Mazda 121 to był ten sam samochód produkowany wspólnie w tej samej fabryce przez tych samych ludzi.
To co mamy w tym temacie to chińskie, nędzne podróbki wykorzystujące to, że w chinach prawo patentowe praktycznie nie istnieje, dzięki czemu w świetle ich prawa coś takiego jest legalne. Dopiero chcąc sprzedawać te samochody na rynkach innych niż chiński mieliby spore problemy, dlatego dopiero w ostatnich latach chińczycy wypuszczają całkowicie własne modele.
Fiat 125 był produkowany na licencji, ale później już nie. Stąd zmiana nazwy "Polski fiat 125p" na "FSO 125p". Na "fiacie" FSO nie mógł już widnieć napis FIAT. Tak samo jest z Oplem produkowanym w Anglii ( Vauxhall , czy jakoś tak ). Żadna fabryka nie dostanie licencji na produkcję markowego auta jeśli będzie chciała wprowadzić swoje modyfikacje. Albo oryginał w 100% albo zmiana nazwy auta.