Wysłany:
2013-04-21, 13:18
, ID:
2054682
3
Zgłoś
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że około 96% (jak nie więcej) przychodów Google pochodzi z reklam. Z tego powodu praktycznie wszystkie działania jakie prowadzi firma służą do tworzenia nowych metod reklamy. Przykładami mogą być obecne od dawna, choć pewnie większość użytkowników o tym nie wie, reklamy kontekstowe, behawioralne czy lokalne - target określa się dzięki plikom cookies + IP komputera - z różnymi modelami emisji jak np. RON - w obrębie wszystkich witryn reprezentowanych przez daną sieć reklamową, ROS - w obrębie konkretnej strony, czy ROC - w obrębie danej kategorii.
Personalizowanie reklam ma ogromny wpływ na skuteczność kampanii reklamowych, ponieważ mogą docierać do internauty faktycznie zainteresowanego danym produktem, co przekłada się na mniejsze straty finansowe w razie kierowania reklamy do wszystkich.
Pomyślcie o Google Maps - potężne narzędzie udostępniane wszystkim użytkownikom za darmo. Jednakże firmom służy jako miejsce reklamy, poprzez wskazanie siedziby firmy, czy też wskazanie fraz kluczowych po jakich można ją wyszukać.
Google poza swoją "misją" sortowania i udostępniania informacji jest maszynką do zarabiania kasy z reklam, więc nie dziwi, że zajmuje się tworzeniem nowych, rewolucyjnych powierzchni reklamowych.
Tak wygląda marketing naszych czasów, czy tego chcecie, czy nie.
Kiedyś marketingowcy musieli zgadywać/przeprowadzać badania czego chce potencjalny klient. Dziś sami informujemy ich co nas interesuje po przez wyszukiwanie fraz w sieci.
Niektóre uczelnie wyższe wprowadziły już zagadnienie marketingu internetowego do kanonu zajęć marketingowych.