📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 12:11

Subskrybuj: youtube.com/user/sietra
Wejdź na FB: facebook.com/sietra.urbex

W tym odcinku postanowiłem zwiedzić opuszczoną stołówkę w miejscowości Sosnówka.

W wyprawie towarzyszył mi Alone Walker:
youtube.com/watch?v=ByXWZ2k97Qs&feature=youtu.be

Niestety, ilość informacji o obiekcie jest bardzo uboga. Ponoć kiedyś należał do PSS Społem.
W ciągu ostatnich lat stołówka została mocno zdewastowana. W internecie można znaleźć zdjęcia sprzed dwóch lat, na których widać ją w znacznie lepszym stanie.
Są jednak dwie rzeczy, które wyróżniają ten obiekt, od pozostałych.
Pierwsza to krajobraz, jaki można podziwiać z jej dachu.
Druga to kształt. Nie znam zbyt wielu budynków o takiej konstrukcji.

Obiekt bardzo dobrze nadaje się do szybkiego i bezproblemowego zwiedzania.
Będąc w Karpaczu, warto tu zajechać

Muzyka:

Kevin MacLeod: Long Note Three – na licencji Creative Commons Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Źródło: incompetech.com/music/royalty-free/index.html?isrc=USUAN1100424
Wykonawca: incompetech.com/

Kevin MacLeod: Fantastic Dim Bar – na licencji Creative Commons Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Źródło: incompetech.com/music/royalty-free/index.html?isrc=USUAN1100231
Wykonawca: incompetech.com/

Twin Musicom: At the Foot of the Sphinx – na licencji Creative Commons Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Wykonawca: twinmusicom.org/

Wspomnienia z Frontu - Płk Zdzisław Baszak

konto usunięte2015-11-11, 18:00
Witajcie przed wami dziś pierwszy odcinek ,,Wspomnień z frontu "
część pierwsza wywiadu z Pułkownikiem Zdzisławem Baszakiem
Zapraszam do poznania historii tego niezwykłego człowieka

Pierwszy polski samochód

2rek2015-11-11, 0:42
Witam.

Sadol uczy sadol bawi. Temat na 11 Listopada czyli:

Pierwsze polskie auto to nie była Warszawa. Już przed wojną produkowaliśmy CWS T1 auto, które pod wieloma aspektami wyprzedzało epokę. Niestety produkcji zaprzestano w 1931 roku. Powodem tej decyzji były warunki stawiane przez Fiata, przy podpisywaniu umowy licencyjnej na produkcję ich samochodów.

Szanowni Państwo, w ramach podziękowania za to, że tak ciepło zostaliśmy przyjęci i przez cały czas publikacji "Soldaten des Heeres" spotykaliśmy się z wielką życzliwością, a także w związku z 11 listopada, pragniemy zaprezentować Państwu odcinek specjalny o jednym z żołnierzy, którzy złożył swe życie w okolicach Bełchatowa. Jakie były okoliczności jego śmierci, gdzie spoczywają jego szczątki, dlaczego prowadzący śpiewa, choć nie umie? Na te i wiele innych pytań uzyskacie Państwo odpowiedź w tym odcinku

Spodobało się? Udostępnij ten odcinek znajomym i subskrybuj nas!

Polub nas na Facebook'u:
facebook.com/GRH-Infanterie-Regiment-73-491611150933981/

Dziękujemy Wam, Drodzy Sadole!

Oto film dla Was:

Fenomen Toyoty na Bliskim Wschodzie

konto usunięte2015-11-07, 15:31
Krótki wycinek programu Last Week Tonight, w którym omawiany jest fenomen Toyoty wśród członków grupy określanej do 2014 roku "umiarkowaną opozycją":



Sam program ma bardzo różny poziom - ma tak ultralewicowe konotacje, że aż mi się czasem źle robi (polecam materiał o uchodźcach, gdzie szkalujo pana Januża), niektóre odcinki są wypełnione niezwykle suchym humorem typowym dla amerykanów, ale jest też wiele ciekawych i ważnych poruszanych tematów, które pięknie pokazują absurdy, korupcję i siłę lobby w USA. Jak nie macie co robić, to w sumie możecie dać temu serialowi szansę

PS: tak, prowadzący jest ż__em ;_;

Unitra Fonica PA-428

Akaron2015-11-07, 15:27


Przystępując do opisu, zastanawiałem się do której kategorii przydzielić opisany wzmacniacz, do zaginionych? czy do popularnych, wszak nie był on tak znowu popularny, no chyba że we Francji. Suma sumarum dopiero po wielu latach PA-428 stał się popularny , tyle tylko że w prywatnych kolekcjach a nie w ówczesnych sklepach , a więc? dam do popularnych.

Wzmacniacz to „owoc” współpracy polsko – francuskiej a właściwie pewnego układu międzypaństwowego (my wam technologie a wy nam spłatę w sprzęcie).
Nic więc dziwnego że PA-428 (nie tylko on) był niedostępny zwykłemu śmiertelnikowi płowy lat 70-tych, za to można było go zobaczyć w ówczesnych dyskotekach, klubach, ośrodkach wczasowych itp. Głównym klientem krajowym były ZPR-y (Zrzeszenia Przedsiębiorstw Rozrywkowych oraz PAGART (Państwowa Agencja Artystyczna).

Wzmacniacz zaliczano do tzw. „Francuskiej linii” głównie na eksport dla holdingu Thomson – Brandt w którego skład wchodziły jeszcze Pathe Marconi i Continental Edison. Linia francuska obejmowała wzmacniacze PA-107, PA-428, PA-9703 (francuski odpowiednik PA-1801) oraz PA-2801 (mam na myśli lata 1975-1978) sygnowane powyższymi nazwami producentów francuskich.

Konstrukcja wzmacniacza była bardzo nowoczesna w połowie lat 70-tych i zarazem dosyć nietypowa, nawet dzisiaj. Zastosowano tutaj układ wzmacniacza mocy w układzie komplementarnym z tranzystorami darlingtona, dało to możliwość zastosowania pojedynczego zasilania stopni mocy o dosyć dużej wartości (+82V) i to stabilizowanego. Układ taki znacznie poprawia liniowość charakterystyki, obniża znacznie poziom szumów oraz oferuje dosyć dużą moc. Nigdy przedtem ani potem nie stosowano podobnego rozwiązania w stopniach końcowych wzmacniaczy mocy, produkowanych w kraju. PA-428 był topowym modelem Łódzkiej Foniki w połowie lat 70 tych, oferował bardzo dużą moc wyjściową (2x80W sinus i 2 x 115W mocy muzycznej) co w tamtych czasach było nie lada osiągnięciem (w RWPG).

Rozwiązania techniczne takie jak podwójny zestaw filtrów, zamiana miejscami kanałów rozdzielenie regulacji barwy dźwięku na układ dual mono, regulacja czułości wejść uniwersalnych AUX, były niedościgłym przykładem nie tylko dla producentów krajowych. Niski poziom szumów i odporność na zakłócenia, osiągnięto również poprzez staranne ekranowanie gniazd wejściowych oraz przedwzmacniaczy gramofonowych wraz z przełącznikiem wyboru wejść. Zastosowanie dużej ilości przełączników (7) pozwoliło zastąpić potencjometry (po co ?) po to żeby poprawić separację międzykanałową, co w przypadku ówczesnych potencjometrów było trudne do osiągnięcia

Podejście konstruktorów do ewentualnego serwisowania wzmacniacza było też mocno przemyślane, stąd uchylny (słynny) radiator , będący zarazem częścią górnej części obudowy. Super nowoczesny design tamtych lat, broni się nawet dzisiaj, pośród „klocków dalekowschodniej tandety”. Jakby tego było mało , parametry wzmacniacza dodatkowo umacniają niecodzienną klasę PA-428.

moc wyjściowa (sinusoidalna) : 2 x 80W / 8 Ohm
moc wyjściowa (muzyczna) : 2 x 115W
pasmo przenoszenia : od 10Hz do 100kHz +/- 3dB
zniekształcenia : (przy mocy 80W / 1kHz) <1%
współczynnik S/N (sygnał / szum) : 70dB
wejścia :
gramofon 1 (2mV/47k) z korektorem RIAA
gramofon 2 (200mV/1M)
tuner
mikrofon (1mV/1k)
uniwersalne 1 (min.10mV/40k) regulowane
uniwersalne 2 (min. 100mV/40k) regulowane
zakres regulacji barwy dźwięku : regulowany skokowo co 3dB (11 pozycji)
+/- 15dB
zakres filtru antyszumowego : (trzy pozycje) 8kHz (-6dB), 0, 10kHz (-6dB)
zakres filtru antybrumowego : (trzy pozycje) 15Hz (-12dB), 0, 70Hz (-12dB)
tryby przełącznika rodzaju pracy :
stereo
stereo invert (odwracanie miejscami kanałów)
mono (L + P)
Left (tylko lewy)
Right (tylko prawy)
wybór rodzaju korekcji : (trzy pozycje)
liniowa (bez korekcji i konturu)
korygowana (z korekcją i bez filtru kontur)
korygowana podbita (z korekcją i filtrem kontur)
wyjścia
głośnikowe (A i B zaciski sprężynowe)
słuchawkowe (DIN na przedniej płycie pod klapką) i Jack 6,3mm z tyłu
zasilające inne urządzenia 115-230V z tyłu (2)
pobór mocy : 250W
zasilanie : 115 – 230V (przełączane)
wymiary : 460x365x160mm
waga : 18kg

(Nie mam 20 postów, więc zdjęcia i źródło informacji w komentarzu. Przepraszam )

Źródło informacji: unitraklub.pl/node/352

Zdjęcia: drive.google.com/folderview?id=0B1pq01kX6BFoZ1hGM0ZVZG5qazg&usp=sharing

Kazdy ma jakiegos bzika

konto usunięte2015-11-06, 22:56
Widzialem, ze sporo ludzi wrzuca swoje pasje, robiac troche kwejka z sadola, no ale.....co tam i ja wiec wrzuce cos od siebie.
Od kilku lat....nooo juz sporo w sumie mieszkam z rodzina w Norwegii. Od niedawna zaczalem nagrywac motovlogi.
Poczatkowo o tym dlaczego taki a nie inny motocykl, dlaczego mysle tak a nie inaczej.
Pozniej bedzie wiecej o ciekawych miejscach wartych odwiedzenia w tym pieknym kraju.
Mam nadzieje, ze nie zjecie mnie od razu.
Pozdrawiam

Subskrybuj: youtube.com/user/sietra
Wejdź na FB: facebook.com/sietra.urbex

W tym odcinku zwiedzam zakłady przemysłowe R1, znajdujące się w Kowarach..
W wyprawie towarzyszył mi Alone Walker:
youtube.com/watch?v=ByXWZ2k97Qs&feature=youtu.be

Od samego początku jedno było jasne. Nie będzie to obiekt łatwy do zwiedzenia. informacje zawarte w sieci, mówiły o ochroniarzu i psach pilnujących terenu. Jednak nie to okazało się największym problemem.

Zapraszam do oglądania.

Ludzie Wojny - Adolf Hitler (Batalion Historii

konto usunięte2015-11-02, 19:27
Witajcie przed wami nowa produkcja Batalionu Historii
Ludzie Wojny Adolf Hitler
Wiele ciekawostek z życia dyktatora-psychopaty
‪#‎wojna‬ ‪#‎batalionhistorii‬ ‪#‎ak‬ #1939


Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi
Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 6 miesięcy. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem